جلد 19، شماره 5 - ( 10-1387 )                   جلد 19 شماره 5 صفحات 23-30 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Razbani O, Jazayeri S, Ebrahimi R. SIMULATION OF ENGINE LUBRICATION SYSTEM USING LINEARIZED HEAD CORRECTION METHOD. IJIEPM. 2008; 19 (5) :23-30
URL: http://ijiepm.iust.ac.ir/article-1-285-fa.html
شبیه‌سازی سامانه روان‌کاری موتورهای درون‌سوز به روش خطی شده تصحیح هد. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید. 1387; 19 (5) :23-30

URL: http://ijiepm.iust.ac.ir/article-1-285-fa.html


چکیده:   (6362 مشاهده)

سامانه روان­کاری موتورهای احتراق داخلی یکی از مهم­ترین اجزایی است که کارکرد مطمئن و دوام موتورها را تضمین می­کند. استفاده از شبیه­سازی رایانه­ای در طراحی و تحلیل مدار روان­کاری نسبت به روش­های آزمایشگاهی و سعی و خطا مقرون به صرفه­تر است. در این راستا ابتدا تک تک اجزای سامانه روان­کاری مورد بررسی قرار گرفته و روابط افت فشار هرکدام از آن­ها ارایه شده است. سپس کد کامپیوتری EngineLubSim تهیه شده است که توسط آن می­توان به تحلیل و طراحی سامانه روان­کاری موتورهای احتراق داخلی پرداخت. این کد از روش خطی شده تصحیح هد برای تشریح سیستم معادلات سامانه روان­کاری سود می­برد و با استفاده از روش SOR معادلات مذکور را حل می­کند. همچنین کد کامپیوتری دیگری برای محاسبات دینامیکی مربوط به خـروج از مرکز یاتاقان­ها توسعه یافته (BearLoad) که در کنار کد EngineLubSim ابزار قدرتمندی در تحلیل سامانه روان­کاری موتور تشکیل می­دهند. درنهایت یک موتور نمونه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می­دهند که مقدار تغذیه روغن به یاتاقان­ها مناسب نیست و باید تغییراتی در طراحی صورت گیرد تا مشکل برطرف شود.

 

متن کامل [PDF 334 kb]   (1283 دریافت)    

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | International Journal of Industrial Engineering & Production Management

Designed & Developed by : Yektaweb