جلد 19، شماره 6 - ( 11-1387 )                   جلد 19 شماره 6 صفحات 105-110 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammad Moradi A, Mardomi K. THE NECESSITY TO VALUE CULTURAL HERITAGE IN ARCHITECTURAL EDUCATION. IJIEPM. 2009; 19 (6) :105-110
URL: http://ijiepm.iust.ac.ir/article-1-267-fa.html
الزامات ارزش‌گذاری به میراث فرهنگی در آموزش معماری. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید. 1387; 19 (6) :105-110

URL: http://ijiepm.iust.ac.ir/article-1-267-fa.html


چکیده:   (6505 مشاهده)

حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: "سخنانی که از من می‌شنوید، ضبط و نگهداری­کنید و به نسل­های آینده تحویل بدهید". در این فرمایش نورانی برخی اشارات از جمله، پاسداری از ارزش واحترام به گذشته و احترام به آینده استنباط و تحصیل می­شوند. جلوه­های هویت در آثار گذشته، خصوصاً معماری، خود، گونه­ای از ارزش است و حفظ این ارزش، احترام به امروز و احترام به گذشته و احترام به آینده است و با عناصر نااندیشیده مانده­اش منبعی برای تفکر و تعقل و واسطه­ای برای دانستن و آگاهی می­باشد. معماری ارزشمند گذشته ایران یا به عبارتی میراث فرهنگی ـ معماری، این تجلی اندیشه و جلوه­­های حقیقت می­تواند وسعت دامنه­­ی آگاهی نظام آموزشیِ آموزش معماری را افزایش­دهد. نظام آموزشیِ آموزشِ معماری باید فرصت­های بهره­برداری از این منظومه­های آگاهی را در امر آموزش معماری فراهم نماید. لذا سامانه آموزش معماری باید در جهت تقویت پیوستگی هویتِ معماری با باور به آگاهی مرکب از میراث فرهنگی ـ معماری و با توجه به ابعاد مختلف آموزشی آموزش معماری، میراث فرهنگی ـ معماری را به عنوان «فرازبان معماری معاصر» شناخته و آن را سرلوحه آموزش معماری قراردهد.

 

متن کامل [PDF 165 kb]   (1235 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: ۱۳۸۹/۴/۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | International Journal of Industrial Engineering & Production Management

Designed & Developed by : Yektaweb