جلد 26، شماره 1 - ( 3-1394 )                   جلد 26 شماره 1 صفحات 25-17 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

کرباسیان مهدی، عطایی یونس. ارائه الگویی برای تعیین مدت بهینه گارانتی با استفاده از روش ارزش خالص فعلی. عنوان نشریه. 1394; 26 (1) :17-25

URL: http://ijiepm.iust.ac.ir/article-1-980-fa.html


دانشگاه مالک اشتر ، mkarbasi@mut-es.ac.ir
چکیده:   (5416 مشاهده)

گارانتی به عنوان یک پارامتر مهم در فروش یک محصول ، نشانه ای از کیفیت محصول و ضمانت نامه ای جهت ایجاد اطمینان از خرید محصول برای مصرف کنندگان است.گارانتی یک محصول از لحظه خرید محصول تا پایان مدت گارانتی ادامه می یابد. هزینه هایی که می تواند در مدت زمان گارانتی یک محصول دخیل باشند و مدیریت را به تصمیم گیری در این خصوص الزام کند شامل هزینه تعمیرات و نگهداری و هزینه خرابی محصول در نظر گرفته شده است .لذا در نظر گرفتن پارامترهای زمان و ارزش زمانی پول منطقی می باشد.در این مقاله برای اولین بار بر اساس شاخص ارزش خالص فعلی (NPV) ، مدت زمان اقتصادی گارانتی بر اساس داده های احتمالی و شبیه سازی شده تعیین گردید و در آخر به تحلیل حساسیت پارامتر های اثر گذار پرداخته شده است.

متن کامل [PDF 748 kb]   (3239 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصاد مهندسی و روش های ارزیابی پروژه
دریافت: 1391/10/23 | پذیرش: 1391/12/13 | انتشار: 1394/10/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق