جلد 21، شماره 4 - ( نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید 1389 )                   جلد 21 شماره 4 صفحات 211-203 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amiri M, Salehi Sadaghiani J, Azizmohammadi R, Hadipour H. Determining Optimum Amount of Effective Factors in Vehicle Brake Drum Rotatory Torque using Response Surface Methodology and Genetic Algorithm. Journal title 2011; 21 (4) :203-211
URL: http://ijiepm.iust.ac.ir/article-1-518-fa.html
تعیین میزان بهینه عوامل موثردرگشتاور چرخشی کاسه چرخ خودرو با استفاده از روش شناسی رویه پاسخ و الگوریتم ژنتیک. عنوان نشریه. 1389; 21 (4) :203-211

URL: http://ijiepm.iust.ac.ir/article-1-518-fa.html


چکیده:   (11168 مشاهده)

با توجه به نقش حساس مجموعه اکسل بالاخص کاسه چرخ خودرو، به دلیل مرتبط بودن آن با ایمنی سرنشینان، بررسی فرآیند تولید و مونتاژ وانجام آزمایشات کنترل کیفی حین این مراحل از اهمیت بسزایی برخوردار می­باشد. در این مقاله با توجه به اهمیت بالای سه عامل اصلی قطر توپی قسمت کاسه نمد، قطر داخلی کاسه نمد و گشتاور مهره قفلی به عنوان متغیرهای مستقل، سعی بر آن داریم میزان گشتاور چرخشی کاسه چرخ خودرو را (تحت عنوان متغیر پاسخ)، به کمک مباحث مطرح در طراحی آزمایشات و روش سطح پاسخ بهینه نمائیم. در ادامه میزان گشتاور بهینه با استفاده از مدل برنامه­ریزی غیرخطی محاسبه و جهت بررسی آن با جواب به دست آمده از الگوریتم ژنتیک مقایسه شده اند.

متن کامل [PDF 517 kb]   (2209 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: سایر موضوعاتی که به مرزهای دانش در مهندسی صنایع و تولید کمک می کند
دریافت: 1389/12/10 | انتشار: 1389/10/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق