در این مقاله مساله جانمایی با در نظر گرفتن شبکه ای از گره ها و یال ها و دو نوع تسهیل که برای جانمایی بر روی گره ها تعریف می شوند مورد بررسی قرار می گیرد. فرض می شود که سه طبقه مشتری وجود دارد که بر اساس نیاز آنها طبقه بندی شده اند. طبقه نوع اول و دوم در یک سفر خود تنها به یک تسهیل نوع اول یا دوم مراجعه می کنند، ولی مشتریان طبقه سوم در یک سفر خود به هر دو تسهیل نوع اول و دوم نیاز دارند. این مشتریان با توجه به فاصله خود از تسهیلات طبق احتمالی مشخص که تابعی از فاصله است به تسهیلات مراجعه نموده و نیاز خود را برطرف می کنند. با توجه به وجود رقبا در بازار، هدف مساله بیشینه کردن سهم بازار برای تسهیلات جدید است که برای حل آن در این مقاله از روش جستجوی ممنوعه استفاده شده است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |