جلد 20، شماره 1 - ( نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید 1388 )                   جلد 20 شماره 1 صفحات 14-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zegordi S H, Nikbakhsh E. A Heuristic and a Lower Bound for the Two-Echelon Location-Routing Problem . Journal title 2009; 20 (1) :1-14
URL: http://ijiepm.iust.ac.ir/article-1-56-fa.html
حل ابتکاری و کران پایین برای مسئله مکان‌یابی-مسیریابی دو رده‌ای . عنوان نشریه. 1388; 20 (1) :1-14

URL: http://ijiepm.iust.ac.ir/article-1-56-fa.html


چکیده:   (13116 مشاهده)

در طول سه دهه اخیر، رویکرد بهینه‌سازی یکپارچه به سیستم‌های لجستیک به یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بهینه‌سازی زنجیره تامین تبدیل شده است. این رویکرد به بررسی همزمان وابستگی‌های میان مکان تسهیلات، تخصیص تأمین‌کنندگان/مشتریان به تسهیلات، ساختار مسیرهای حمل و نقل، و برنامه‌ریزی و کنترل موجودی‌ها می‌پردازد. یکی از مهم‌ترین مسایل مکان‌یابی برای در نظرگیری این رویکرد، مسئله مکان‌یابی-مسیریابی است. در این مسئله، تعداد و مکان تهسیلات، اندازه ناوگان حمل و نقل، و ساختار مسیرها با توجه به مکان و خصوصیات تأمین‌کنندگان و مشتریان تعین می‌شود. در این تحقیق، یک مدل ریاضی، روش حل ابتکاری کارا و سریع، روش فراابتکاری کارا مبتنی بر الگوریتم تبرید شبیه‌سازی شده، و کران پایین جدید برای مسایل مکان‌یابی-مسیریابی دو رده‌ای با در نظرگیری محدودیت‌های ظرفیت وسایل نقلیه و حداکثر طول مسیر ارائه شده است. در پایان، نتایج محاسباتی نشان‌دهنده کارایی روش‌های حل پیشنهادی با استفاده از کران پایین پیشنهادی است.

متن کامل [PDF 562 kb]   (4359 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1388/3/6 | انتشار: 1388/1/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق