جلد 20، شماره 3 - ( نشريه بين المللي مهندسي صنايع و مديريت توليد 1388 )                   جلد 20 شماره 3 صفحات 64-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (12353 مشاهده)
طبق مطالعات انجام شده یکی از موانع بازدارنده بهره­وری که شرکتهای زیادی نیز درگیر آن هستند مساله بالانس خط مونتاژ می باشد که حل آن نیازمند به کارگیری مدل های علمی است. بر همین اساس این مقاله در دو بخش به بررسی تاثیر متعادل سازی بر عملکرد خط مونتاژ پرداخته است. در بخش اول ضمن مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق، مفاهیم مونتاژ، انواع مسائل بالانس خط مونتاژ، پیش فرض ها، معیارهای بهینگی و روشهای حل مسائل متعادل سازی مطرح شده است. در بخش دوم دو روش هیورستیک اولویت وزنی و طولانی ترین زمان عملیات(LCR)2 برای متعادل سازی خط مونتاژ شرکت تراکتورسازی ارومیه به کار گرفته شده است. با مقایسه معیارهای زمان سیکل مونتاژ، کارایی خط مونتاژ ، ضریب هموارسازی، فاصله تعادل و صرفه جویی ریالی، سهم هزینه ثابت هر واحد محصول، حاشیه ایمنی و زمان تلف شده برای دو حالت قبل و بعد از متعادل سازی، تاثیر متعادل سازی بر عملکرد خط مونتاژ مشخص شده است.
متن کامل [PDF 358 kb]   (4187 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سایر موضوعاتی که به مرزهای دانش در مهندسی صنایع و تولید کمک می کند
دریافت: 1388/12/1 | انتشار: 1388/9/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.