شناسایی و تعیین دیدگاه مشتریان و ذینفعان به منظور ارزیابی میزان موفقیت مدیریت پروژهها در کنار مثلث زمان، هزینه و کیفیت از سالهای پایانی قرن بیستم مورد توجه محققان دانش مدیریت پروژه بوده است. از این رو تهیه یک پرسشنامه مبتنی بر شاخصهای ارزیابی مطرح از نگاه مشتریان در مدیریت این نوع پروژهها و تعیین میزان اهمیت شاخصها از دید ایشان، منبع اصلی دادههای این تحقیق بوده است. همچنین از تحلیل عاملی برای خلاصه سازی شاخصهای اولیه و تعیین مولفههای زیر بنایی شکلدهنده آن برای ایجاد یک مدل ارزیابی بهره گیری شده است. سپس با استفاده از الگوی ارایه شده به ارزیابی عملکرد مدیریت پروژهها در ساخت قطعات خودرو پرداخته شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد ضعف موجود در زمینه شناخت و به کارگیری مدیریت ریسک در فرایند مدیریت این نوع پروژه ها به عنوان یکی از عوامل منفی تاثیرگزار بر میزان موفقیت آنها به شمار میرود.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |