جلد 28، شماره 3 - ( 9-1396 )                   جلد 28 شماره 3 صفحات 469-459 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


دانشگاه صنعتی ارومیه- دانشکده مهندسی صنایع ، h.omrani@uut.ac.ir
چکیده:   (11504 مشاهده)
در استراتژی های جدید خرید وتولید، تامین کنندگان نقشی کلیدی در دستیابی به رقابت با شرکت های بزرگ بازی می‌کنند، از این رو انتخاب تامین کننده مناسب یک جزء کلیدی در این استراتژی ها می‌باشد. اما در عمل، ابهام و عدم دقت در اهداف، محدودیت ها و پارامتر های مدل، تصمیم گیرندگان را دچار مشکل می‌کنند. به رغم اهمیت مساله، تحقیقات در این موضوع نسبتا اندک می‌باشد. از این رو در این مقاله یک مدل خطی چند هدفه جهت انتخاب تامین کننده بر اساس بهینه سازی استوار توسعه داده ایم تا بر ابهام اطلاعات غلبه کند و هدف انتخاب تامین کننده تحت تدارکات ناب بر اساس کاهش هزینه، کاهش خطای برنامه ی زمانی تحویل و افزایش سطح کیفیت مقادیر خریداری شده با در نظر گرفتن اغتشاش در داده ها می‌باشد. علاوه بر آن استفاده از مکانیزم بازه ی زمانی نرم در مدل انتخاب تامین کننده، تصمیم گیرندگان را در ارزیابی فروشندگان یاری می‌رساند. مدل استوار مساله انتخاب تامین کننده در این مقاله به صورت خطی بوده و از آن برای بهینه سازی تحت شرایط عدم قطعیت در تمامی صنایع می‌توان بهره گرفت.
متن کامل [PDF 479 kb]   (1336 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت زنجیره تامین و لجستیک
دریافت: 1393/10/8 | پذیرش: 1395/12/15 | انتشار: 1396/12/22

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.