XML Print


استاديار دانشگاه صنعتی اصفهان ، alinaghian@cc.iut.ac.ir
چکیده:   (15 مشاهده)
در این مقاله برای نخستین بار در ادبیات مکانیابی لجستیک امداد، رویکرد مدلسازی امکانی محدودیت شانس پایدار به کار گرفته‌شده‌است. در این رویکرد عدم‌قطعیت‌های عرضه و تقاضا و پارامترهای هزینه‌ای پس از وقوع حادثه به فرم ضرایب فازی ذوزنقه‌ای وارد مدل شده‌اند وبرای نخستین بار بحث مقاوم سازی مراکز توزیع امداد مطرح شده است.همچنین در ادامه به منظور حل این مدل چندهدفه غیرخطی مختلط عدد صحیح از رویکرد حلLp-metrics استفاده شده و با استفاده از تولید مسائل نمونه، مزیت این مدل پایدار نسبت به فرم قطعی آن در 10 سناریوی مختلف وقوع حادثه برسی شده است. نتایج این بررسی در سناریوهای مختلف وقوع بحران، بیانگر عدم توانایی رویکرد قطعی در برآورده ساختن حداقل سطح استاندارد امدادرسانی مورد نظرسازمان متولی امداد، در اکثر سناریوها می‌باشد. اما رویکرد پایدار با وجود صرف هزینه‌های امدادی بالاتر، با ارائه برآورد مناسبی از هزینه‌های پس از بحران می‌تواند موجب افزایش قابلیت ‌اعتماد تصمیمات استراتژیک اتخاذ شده با این رویکرد مدلسازی بشود.
متن کامل [DOCX 462 kb]   (3 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت زنجیره تامین و لجستیک
دریافت: ۱۳۹۳/۵/۱ | پذیرش: ۱۳۹۵/۲/۲۷